חוק הגיוס פקע: האם צה"ל ישלח 'גייסים' לישיבות?

איתי גדסי No Comments on חוק הגיוס פקע: האם צה"ל ישלח 'גייסים' לישיבות?

חוק הגיוס פקע היום ומעמדם של בני הישיבות אינו מוסדר באופן רשמי והם מחוייבים בגיוס לצה"ל | האם צה"ל מתכוון לגייס את המוני הבחורים והאברכים מחר בבוקר? כנראה שלא

צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (ראשון) פקע באופן סופי תוקפו של החוק שמסדיר את מעמדם של בני הישיבות, המכונה "חוק הגיוס". זאת לאחר שהחוק נפסל ע"י בג"ץ כבר ב-2017 ומאז הוארך תוקפו בידי בית המשפט שוב ושוב ולאחר שהממשלה טרם חוקקה חוק חדש ומתוקן.

לפי המצב החוקי כעת, המדינה מחויבת באופן עקרוני לגייס את בני הישיבות ככל צעיר ישראלי אחר. עם זאת, הממשלה הנחתה את צה"ל שלא לאכוף את חובת הגיוס על תלמידי הישיבה.

בשבוע שעבר נרשמו עומסים גדולים בלשכת הגיוס המרכזית בתל השומר, לשם נהרו המוני תלמידי ישיבות להגשת הדיחוי טרם פקיעת החוק.

שר השיכון יצחק גולדקנופף אמר הבוקר לכלי התקשורת לפני ישיבת הממשלה כי הממשלה העניקה לשר הביטחון את הכוח להחליט בנושא. גולדקנופף הבטיח כי בכנס החורף של הכנסת יועבר "חוק הגיוס" החדש.

בגל"צ פורסם כי באגודת ישראל כועסים בעקבות פקיעת חוק הגיוס ואומרים כי לא מתקבל על הדעת שהממשלה הכי ימנית-דתית אי פעם גוררת את המדינה למצב הזה.

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון תקף הבוקר: "גרירת הרגליים של המדינה בכל הקשור לגיוס תלמידי הישיבה, הביאה אותנו ליום זה בו התברר כי תוקפו של ההסדר שאפשר את דחיית הגיוס בטל מעצמו. צר לנו על כך ששר הביטחון והממשלה מבקשים לקיים מדיוניות של אכיפה מפלה ובררנית בניגוד חזיתי להוראות חוק שירות הביטחון – הודענו להם שהמשך המדיניות בדבר אי-גיוס חרדים תתקבל בחוסר סמכות ותהיה החלטה עבריינית המנוגדת להוראות החוק".



0 תגובות